Top

Dubai – plaja, civilizatie, desert, safari

Am fost in concediu. In Dubai. Vedeam si mi se intamplau acolo zilnic atatea chestii faine incat sincer nu stiu cu ce sa incep. Hai sa incep cu o poza!

Am fost aproape in fiecare zi la plaja, cel putin dimineata! Nu sunt mai mult de 26-28 de grade, ceea ce garanteaza (pentru noi europenii) o vreme ideala de stat la caldura. Pentru localnici, in schimb, in perioada asta e destul de frig (dar nici vara nu le place prea tare, cand sunt vreo 50 de grade). Apa marii e super curata, iar ca temperatura e .. caldutza. Localnicii nu prea au treaba cu plaja si nici nu prea muncesc pe aici. E plin de asiatici si indieni (ca angajati) in reustaurante si hoteluri, iar toti se poarta cu tine foarte foarte frumos. Ti se adreseaza tot timpul cu “sir”/”madam”, iar daca ii rogi sa-ti aduca ceva sau le spui ca ai o problema te rezolva instant :)

Nu vreau sa para ca ma laud, dar atunci cand ne decideam asupra concediului si am ales Dubai ne-am propus sa stam cat mai aproape de plaja si hotelul sa fie cat mai ok. Am ales Sofitel-ul de pe plaja. Hotelul are 5 stele si doar micul dejun inclus, dar micul dejun iti ajunge cat pentru o saptamana. Am avut de ales din o gramada de chestii, iar pentru mine, cel putin, e cel mai vast mic dejun pe care l-am vazut pana acum. Daca in Londra trebuia sa dam 5 lire pentru niste fasole, carne si ou, aici sunt toate incluse + multe alte bunataturi, mirodenii si chestii la care nici nu viseam.

Hotelul dispunea si de piscina + sauna, “banataturi” de care profitam aproape in fiecare seara. Piscina e in aer liber si se afla pe terasa hotelulului, undeva pe la etajul 3. Apa calduta, iar din piscina se vede .. marea. Noaptea e o priveliste foarte tare!

Zona din jurul hotelului e plina de restaurante de toate felurile, iar seara defileaza pe acolo cele mai scumpe, mai pimpuite si mai luxoase masini. Nu-s pasionat de masini, dar arabii astia m-au facut sa salivez la cateva modele!

[vroiam sa pun o poza aici, dar mai bine inchideti voi ochii si imaginati-va o masina foarte tare :)) e the same :)) ]

Am fost si in Mall of Emirates, unde am pierdut cateva ore. Un mall interesant, cu restaurante traditionale la intrare, si in rest parter + etaj cu magazine de toate felurile. Cam aceleasi chestii ca si la noi, dar am prins reduceri foarte mari totusi. Foarte tare mi s-a parut in mall-ul asta Winter Wonderland-ul. O zona in care puteai sa te dai cu skiurile, sa mergi cu telescaunul samd. Noi am zis “pas” mai ales ca eram satui de iarna :))

Interesant e ca pe siteurile magazilenor de la ei nu sunt afisate preturile produselor, ci doar in magazine. La calculatoare/electronice am gasit preturi ceva mai mici fata de cele de la noi, fapt pentru care mi-am luat si un MacBook Pro.

Probabil cea mai interesanta zi din tot concediul a fost cea in care am facut safari! Pe dupa-amiaza a venit soferul/ghid Tariq sa ne ia de la hotel si am plecat spre desert. Am ramas din nou uimiti de soselele-autostrazi care treceau prin oras si uneau orasele, sosele care aveau cate 5-6, chiar 7 benzi pe sens!

Inainte sa mergem in desert ne-am oprit intr-un loc de unde ne puteam cumpara suvenir-uri si puteam sa ne “dam” cu atv-ul intr-un spatiu ingradit. A urmat “plimbarea” cu jeep-ul prin desert! Interesant a fost cum am ajuns in desertul propriu-zis :) Mergeam pe autostrada, incepea sa fie din ce in ce mai mult nisip pe sosea pana cand .. s-a terminat soseaua si eram pe nisip. Atunci Taruq a inceput sa accelereze, sa faca drifturi pe dunele de nisip, frane si tot felul de acrobatii! A fost genial! Ma asteptam sa ne rasturnam, dar nu s-a intamplat. Omul isi controla super bine masina.

E o senzatie foarte tare sa stii ca te afli in mijlocul pustietatii! M-am uitat pe gps si nu am vazut nimic in jurul nostru pe o raza de cativa km :))

Ziua de safari s-a incheiat intr-un loc in care am calarit o camila timp de 2 minute (doamna din spatele meu e o italianca) – a fost o experienta interesanta cu camila, iar apoi am mancat mancare traditionala, carne de miel (da mama, am mancat miel!) si am urmarit un spectacol inedit oferit de o dansatoare din buric si de un tip cu fuste care s-a invartit incontinuu timp de cateva minute bune. Cu tipul nu am poze, din pacate, dar a fost incredibil si a facut un spectacol foarte tare! S-a invartit, a rotit “fustele” pe tot corpul, a aprins niste beculete pe ele samd.

Intr-una din zilele urmatoare am ajuns si la Burj Khalifa, cea mai inalta cladire din lume! Are peste 800m inaltime, iar noi am ajuns la etajul 123 in fix 60 de secunde. Pe linkul de mai sus gasiti mai multe detalii despre cladire si bilete. Dupa ce am urcat la etajul 123, de unde am facut si cateva poze superbe, am reusit sa prindem si doua “show-uri” ale fantanii de langa Burj Khalifa.

Seamana cu faimoasa fantana din Las Vegas, dar e mult mai mare. E cea mai mare :) Are odata la 30 de minute showuri cu apa si foc, totul sincronizat pe cate un hit international sau pe un “hit” arabesc. Pe linkul de mai sus gasiti cateva filmulete facute de turisti la fantana, iar in curand revin si eu cu un filmulet :) Daca grupul de turisti e asa grabit cum a fost al nostru merita sa va intoarceti la hotel cu taxiul (nu e deloc scump) sau cu metroul doar ca sa prindeti 1-2 “reprezentatii” ale fantanii.

In Dubai Mall, cel mai mare mall (observati ca arabilor le plac chestiile mari, da?) din zona, Asia, lume (naiba mai stie) am vrut sa vedem gradina zoologica subacvatica, dar din pacate era inchisa, in schimb ne-am plimbat prin acvariul care a intrat in cartea recordurilor pentru cel mai mare acvariu din lume! Eram intr-un fel de tunel, iar in jurul nostru inotau pisici de mare, tot felul de pesti, rechini samd

Am vrut, inca din prima zi, sa ajungem si la Burj Al Arab, hotelul de 7 stele, dar din pacate ne-am trezit cam tarziu si am ajuns doar in apropierea lui sa ne facem cateva poze. Arata impresionant, la fel ca si cladirea despre care va povesteam mai devreme, in schimb seara (poate din cauza crizei) e luminat foarte prost. Burk Al Arab se afla pe o insulita, dar din pacate nici macar pana acolo nu am reusit. Totul este foarte securizat si bine pazit.

Langa Burj Al Arab se afla si cel mai mare (inca o chestie care e cea mai mare) parc acvatic de distractii – Wild Wadi. Nu am intrat pentru ca era si vreme nasoala si am ajuns si la ora inchiderii. Eh, data viitoare!

Cam asta ne-a fost concediul in Dubai. A fost probabil cel mai relaxant concediu de pana acum! De obicei obisnuiam, inca din primele zile, sa vizitam tot ce era de vizitat, sa mergem foarte mult pe jos, sa facem poze samd. Aici, am lenevit foarte mult, am facut plaja (chiar daca nu-s bronzat), baie in mare si am mancat! :) A fost frumos si promitem sa ne intoarcem peste cativa ani, tot in ianuarie!

Precizari (sau p.s.-uri)

1. Dubai-ul nu e scump! Faptul ca Dubai-ul e scump este doar un mit! Faceti un search pe google, cumparati cu alte tari sau chiar capitale europene si o sa vedeti ca nu e mare diferenta

2. E groaznic sa mergi cu romani, in grup mare, in concediu! Am fost intr-un charter cu vreo 200 de romani cu care, din pacate, (generalizez) nu prea puteam sa ne mandrim: incepand de la comportamentul in grup, limbaj, galagie si pana la faptul ca in avion nu mai incapeam de cate bagaje aveau fiecare (bagajul meu de mana a stat sub scaun, pentru ca un domn umpluse compartimentul de bagaje cu baxuri de tigari pe care le aducea in tara).

3. Chestiile si restrictiile legate de femei despre care probabil ati auzit/citit nu sunt totusi chiar asa stricte, mai ales in zonele populate de turisti.

Written by: OLiX

Sunt OLiX :) Atunci cand nu postez pe blog ma auzi la radio sau ma vezi pe instagram!

Latest comments

• OLiXbOLiX 19 January 2011, 21:57

Dubai – plaja, civilizatie, desert, safari: Am fost in concediu. In Dubai. Vedeam si mi se intamplau acolo zilni… http://www.olix.ro/2011/01/19/dubai-plaj

• pdante 19 January 2011, 21:58

RT @OLiXbOLiX: Dubai – plaja, civilizatie, desert, safari: Am fost in concediu. In Dubai. Vedeam si mi se intamplau acolo zilni… http: …

• miriam957 19 January 2011, 21:59

frumos scris…si un concediu excelent!

• simonik 20 January 2011, 07:09

Super. Imi doresc ffff mult sa ajung si eu , mai ales ca am fost la 4 ore de Dubai. Am mers si eu cu masina pe dune, wow, ce senzatie. Bine punctat in titlu “civilizatie”, asta m-a impresionat mult, pentru ca lumea are o alta impresie despre arabi. Chiar imi povestea o doamna din Oman care a vrut sa vina la noi, ca romanii nu au vrut sa-i dea viza pe motiv ca ar fi terorista. No comment.

• johnnysterian 20 January 2011, 07:49

exteraordinar si indubitabil noi nu avem bani de benzina si mergem in bubai …:P

• Natalia 20 January 2011, 09:53

Wow! Absolut impresionant! :)

• Arr33s 21 January 2011, 19:28

Olix as putea si eu sa ajung la voi in studio sa vad si eu cum este si alte nebunii te rog frumos ! Astept raspuns aici !

• Coral 25 January 2011, 11:55

Circulam mai putin cu masina, mergem mai mult pe jos si cu mijloacele de transport in comun si avem bani si de bubai.

• Liviu 25 January 2011, 21:12

superb peisajul Olix,o sa ajung si eu pe acolo,neaparat vreau sa vizitez acele peisaje minunate,un concediu super reusit ai avut!

• dan 22 June 2011, 04:17

de ce nu v-ati du sa stati cateva zile la Burj al arab hotelul de 7 stele ca nu foarte scump este 1500-2000 de dolari pe noapte.

• Cudublusens 18 August 2011, 19:02

am avut si eu ocazia sa`l vizitez de 2 ori pana acum, avand o sora stabilita acolo.ultima oara in 2009. e absolut superb si am vizitat cam tot ce era de vizitat. vacantele mele au fost de 2 luni fiecare. am avut tot timpul. merita sa va petreceti timpul acolo!

• Miventib 12 January 2012, 18:26

Noi o sa mergem in febr si abia asteptam.Multumim pentru toate detaliile sunt sigura ca ne va ajuta

• Serban Laurentiu 13 January 2012, 02:07

Frumoase pozele…

• gi 11 April 2013, 22:13

ma scuzi ca intreb, ai luat la pachet transport si cazare sau le-ai luat separat? eu am gasit multe oferte de cazare, si mai putine de cazare si transport la un loc.

• OLiX 12 April 2013, 10:05

am luat pachet printr-o agentie