Top

Tot noi !

MagicFM – cea mai spectaculoasă creştere a unui post de radio!

KissFM – reţeaua de radio comercial numărul 1 în România.

MagicFM se ţine de promisiunea făcută şi calcă pe urmele “fratelui” KissFM. În Bucureşti, MagicFM are cea mai mare creştere dintre toate radiourile. La nivel urban, KissFM este leader în target-ul său (15-29 ani) şi în cel comercial (15-44 ani).

În perioada 3 septembrie – 28 octombrie 2007 a fost realizat valul de toamnă al Studiului de Audienţă Radio de către IMAS – Marketing şi Sondaje SA şi Mercury Research SRL.

În cadrul cercetării s-a măsurat audienţa posturilor de radio la nivel naţional, urban, şi în oraşul Bucureşti..

Eşantionul naţional a avut un volum de 10.446 de persoane, cu o eroare maximă de eşantionare de +/- 0.96%. În mediul urban s-au realizat 8.116 interviuri (eroarea maximă de eşantionare este +/- 1.09%) iar în Bucureşti s-au realizat 2.026 interviuri (eroarea maximă de eşantionare este +/- 2.18%).

Rezultatele arată o importantă creştere a postului MagicFM şi confirmă poziţia de leader a KissFM la nivel urban atât în target-ul său cât şi în cel comercial.

Bucureşti, persoane cu vârsta peste 11 ani.

47.500 de bucureşteni ascultă zilnic MagicFM, înregistrându-se o creştere de 47% faţă de primăvară. Cota de piaţă a MagicFM a crescut cu 140%, ajungând la 3,6% market share, depăşind cota Radio Guerrilla (3,4%). Ascultătorii MagicFM sunt cei mai fideli postului. Timpul mediu de ascultare pe zi al MagicFM este de 272,6 minute – cel mai mare dintre toate posturile de radio. Matinalul MagicFM este, de asemenea, în creştere puternică, atât din punct de vederea al numărului de ascultători (85% creştere) cât, mai ales, al market share-ului (175% creştere).

Bucureşti, persoane cu vârsta între 35 şi 49 ani.

În target-ul său evoluţia MagicFM este fenomenală. Numărul zilnic de ascultători a crescut cu 67% iar cota de piaţă a avut o creştere impresionantă de 316%, ajungând la 5%, depăşind clar Radio Guerrilla care are 3,7% market share.

Urban, persoane cu vârsta peste 11 ani.

Cota de piaţă a MagicFM a crescut cu 30%, acest lucru datorându-se în mare parte fidelităţii ascultătorilor săi, timpul de ascultare zilnică fiind de 244,6 minute – cel mai mare dintre toate radiourile comerciale.

Urban, persoane cu vârsta între 35 şi 49 ani.

În target-ul său, evoluţia MagicFM la nivel urban se situează pe acelaşi trend ascendent. Cota de piaţă înregistrând o creştere de 38% iar timpul de ascultare zilnic fiind de 241,4 minute – cel mai mare dintre toate radiourile în acest target.

KissFM dovedeşte încă o dată că este reţeaua de radio numărul 1 în România.

În target-ul comercial (15 – 44 ani), cel mai important pentru advertiseri, KissFM este leader de piaţă, având o audienţă zilnică de 1.288.200 persoane, fiind urmat de EuropaFM (1.151.100), Radio21 (834.200) şi ProFM (448.900).

Matinalul KissFM este pe primul loc în target-ul comercial, înregistrând un daily reach de 624.500 persoane cu vârste între 15 – 44 ani şi un market share de 21,5%. Pe locurile următoare se situează EuropaFM (550.300 daily reach şi 20,4 market share), Radio21 (491.100 daily reach şi 18,9% market share) şi ProFM (225.100 daily reach şi 8,4% market share).

În target-ul său (15 – 29 ani), KissFM are zilnic 833.400 ascultători în mediul urban, având o audienţă de aproape două ori mai mare decât Radio21 (450.700 daily reach) şi de peste patru ori mai mare decât ProFM (196.300 daily reach), competitorii săi în acest target. Market share-ul KissFM în target este de 25,9%, Radio21 cu 14,4% şi ProFM cu 7,1% fiind la mare distanţă.

Matinalul KissFM este ascultat zilnic de 368.300 de români cu vârste între 15 şi 29 ani şi are o cotă de piaţă de 28,8%. Principalii concurenţi din acest target Radio21 şi ProFM înregistrând in prime time 240.700 daily reach şi 19,9 market share (Radio21), respectiv 90.000 daily reach şi 7,7 market share (ProFM).

KissFM şi MagicFM mulţumesc milioanelor de ascultători! Muzica, DJ-ii, emisiunile, ştirile, concursurile, glumele, totul… sunt doar pentru voi. Vă mulţumim că ne ascultaţi!

Written by: OLiX

Sunt OLiX :) Atunci cand nu postez pe blog ma auzi la radio sau ma vezi pe instagram!

Latest comments

  • Alin 4 December 2007, 22:59

    mda… ca de obicei cand rezultatele generale (pe tot publicul) nu sunt grozave , sunt prezentate doar cele pe anumite targeturi. Adevarul e : pe Bucuresti – Radio 21 448.200 ascultatori, Kiss FM 247.200 ascultatori. La nivel national Europa FM 2.513.200 ascultatori, Kiss FM 2.360.300 ascultatori. Concluzia : Kiss FM e in cadere libera pe Bucuresti , si nici pe tara nu o duce grozav. Iar Magic FM are 47.500 pe Bucuresti si 150.900 pe toata tara… nu cred ca e ceva laudabil in asta.

  • Alexandra Simion 9 June 2008, 15:28

    Aici ii dau dreptate celui de mai sus..Kiss FM e cam in cadere libera..iar de radiourile din trustu Pro..nu mai vorbim…

    Ultima insemnare a lui Alexandra Simion este.. Imnul Liberty Parade 2008

  • Petru 20 June 2008, 13:47

    OliX, eu iti recomand sa fii moderat in atitudine pe acest subiect pentru ca piata radio e foarte dinamica. Momentan nu aratati prea bine. Mai toate radio-urile au scazut, important e sa nu scada pe publicurile tinta.

    Ce va intereseaza: calitatea sau cantitatea?

    PS: “Tine minte 3 cuvinte <>” – sunt 4 cuvinte. ;)

    Sper ca-mi vei publica acest comentariu.

    Ultima insemnare a lui Petru este.. Soc si groaza!

  • Petru 20 June 2008, 21:30

    Depinde cui te adresezi, si asta e cel mai important lucru. Publicul tinta te caracterizeaza ca post de radio.

    Au venit acum ultimele cifre, sunt sigur ca le stii, in care toate radio-urile aproape au scazut, dar 21 a crescut. Si noi am pierdut niste mii de oameni lucru care in mod normal ne-ar fi intristat. Nu s-a intamplat asa pt ca am vazut crestere in publicul tinta. Din acest motiv vom face o bauta in grup. :))

    A venit vremea radio-urilor de nisa Olix. Radio-urile mainstream pierd teren si e normal pentru ca piata este una fragmentata in preferinte, si fiecare public isi cauta radio-ul.

    Kiss FM momentan nu are un matinal ok… Ideea de Cronica a Carcotasilor a fost gustata o perioada destul de lunga de timp, dar la un moment dat daca nu vii cu ceva nou, pierzi.

    Raman la ideea ca “Guerrilla de Dimineata” este momentan cea mai buna emisiune matinala din Bucuresti din punct de vedere calitativ. Desigur, ea nu va aduna publicul Radio21 ori KissFM pentru ca noi avem alt target decat voi sau ei, chiar daca pe alocuri poate ne intersectam.

    Ce recomandare as avea eu: daca veti creste, nu e nevoie sa faci eveniment pe blog din aceasta cauza pentru ca nu stii cum scazi la loc. Repet, piata radio e mult prea dinamica pentru a te bucura la fiecare sondaj. Trebuie urmarit trend-ul si acesta sarbatorit.

    PS: daca la momentul scrierii acestui articol Magic FM avea cea mai spectaculoasa ascensiune, cu 6 luni inainte a avut parte de cea mai spectaculoasa cadere (pierduse mai mult de 50% din audienta), avand in vedere ca a si cheltuit multe mii de euro in campanie de audienta.

    Ultima insemnare a lui Petru este.. Soc si groaza!

  • Petru 20 June 2008, 22:10

    si acum sa pic prost, dar nu am alta solutie ;)), cum pun si eu o fotografie ca avatar in comentarii? am facut profil pe wordpress.com si am adaugat poza, dar vad ca nu apare. :)

  • A.I. 20 June 2008, 22:56

    @Petru: intra aici http://www.olix.ro/despre-mine/ si citeste la sfarsit

  • Petru 20 June 2008, 23:22

    hai ca am reusit. mersi fain. olix, raspunde-mi pls la comentariul despre sondaje.

    Ultima insemnare a lui Petru este.. Soc si groaza!

  • Petru 20 June 2008, 23:52

    pai ce ziceam… piata radio e atat de dinamica incat nu te poti bucura inca. voi nu aveti un trend ascendent. situatia voastra e putin in valuri. cand castigati, cand pierdeti. bucura-te dupa ce trendul e bun, cum e la 21 din pacate pentru toata lumea.

    Ultima insemnare a lui Petru este.. Soc si groaza!

Post a comment