Top

Ce vrei sa auzi la radio? (de Ca$$a Loco)

In Jurnalul National din 21 septembrie a aparut urmatorul articol scris de baietii de la Ca$$a Loco ! Cititi cu atentie !!

Ce vrei sa auzi la radio? (de Ca$a Loco)

Poate pare ciudat, insa Tu chiar ai putea influenta postul tau favorit de radio sa difuzeze muzica preferata. Fiecare statie care se respecta face aproape permanent o cercetare intr-un mod simplu si destul de eficient. Se suna la diferite persoane, se pun refrenele unor piese actuale, iar acestea raman in playlist in functie de raspunsul majoritatii.

Asta inseamna ca, daca celor mai multi le place piesa noua de la Holograf sau Blondy si raspund pozitiv la acest sondaj facut telefonic, sunt sanse ca aceste piese sa fie difuzate si azi, si maine, si in urmatoarele trei-patru luni. Asta e explicatia succinta a faptului ca auzim de opt-zece ori pe zi aceeasi piesa.

Pentru foarte multi e enervant, deoarece o piesa foarte buna poate fi transformata intr-un factor de stres. Pe de alta parte se mai intampla si un alt fenomen. Daca ti se serveste in fiecare zi, de zece ori zi acelasi fel de mancare nu tocmai reusita, pana la urma vrei-nu vrei o sa gusti, o sa mananci.

Si uite asa piese de-a dreptul hidoase ajung sa fie fredonate, promovate, sa urce in top si sa ne bantuie cate o jumatate de an. Daca luam acest caz negativ, explicatia de la inceput chiar are sens. Se poate face ceva. Cand sunteti sunati refuzati muzica proasta.

Cereti piesa X sau Y, cereti calitate a muzicii sau a programelor, si astfel directorii de programe nu vor mai avea ce face si o sa tina cont de parerea voastra. Unul dintre cei mai importanti oameni de radio din Romania mi-a spus relativ recent ca se intampla insa ceva foarte trist. Omul sunat spune ca nu ii place nimic cand i se insira zece piese si i se propun patru formate de program. Iar cand este intrebat ce doreste raspunde “nu stiu”.

E simplu. E ca si cand avem alegeri in politica. Nu ne convine de X, nici de Y, insa la data stabilita nu mergem la vot. Lucrurile se pot schimba cand noi ne vom schimba, cand o sa luam atitudine.

  • Tony Tesiu (de la NationalFM) comenteaza acest articol astfel:

Suna veridic ce spui, doar ca nu e complet. Din nefericire pentru cultii muzicii, radioul comercial (care tinteste audienta barosana) va difuza cel mai probabil muzica proasta. Si asta pentru ca radioul comercial e pentru cei multi nu pentru cei culti. Motivul e simplu, radioul este o afacere (la fel ca si muzica). Cineva vine cu bani de acasa, plateste echipamente, oameni si tot ce mai tine de bucataria unui radio, si la sfarsitul anului face socotelile. Research-ul stabileste intr-adevar ce piese difuzezi la radio. Poti sa spui si ca stabileste cat de “prosti” sunt cei multi in opinia celor culti. Daca celor multi le place Holograf, vei auzi la radio Holograf. In research-urile de care spui exista si optiunea “nu-mi place”. Daca o piesa aduna un coeficient prestabilit de “nu-mi place” atunci piesa e scoasa din playlist. Nu e suficient sa nu-ti placa tie. Nu e suficient sa nu le mai placa DJ-ilor (care s-au saturat sa o auda in fiecare zi). E musai sa nu mai placa celor multi.

  • dupa asta, mai vine un comentariu de la un anume Marcel:

daca nu mai place celor multi, asta inseamna ca filtrul “nu-mi
place” trebuie aplicat majoritar? ce se intampla cu piesele bune,
cu mesaj? vomasculta banica pana devenim fani? sau mutam
pe realitatea efem?

  • si Tony Tesiu da replica:

singurele piese bune pentru un radio comercial (care vrea audienta mare) sunt cele care plac celor multi; Daca cei multi il vor pe banica in draci ai doua optiuni – il difuzezi, ai audienta, afacerea scoate profit (vezi-l pe nenea care vine cu banii de acasa) sau nu-l difuzezi, propui in schimb piese pe care le doresc extremitatile de sub cloptul lui Gauss si pierzi (bani) pe masura. Sigur unii dintre noi (mai putini decat cei multi) vor asculta piese bune, cu mesaj la RFM, altii isi vor face propria selectie pe internet sau mp3 player. Gandeste-te ca lucrezi la un radio. Ca vii la inceput cu bani de acasa (pe care casa eventual ti-ai ipotecat-o – ca sa fie miza mai mare). Ca stii ca si in functie de muzica pe care o difuzezi iti pierzi banii sau ii faci sa fie mai multi. Ce alegi?

Written by: OLiX

Sunt OLiX :) Atunci cand nu postez pe blog ma auzi la radio sau ma vezi pe instagram!

Latest comments

  • Tomck@t 25 September 2007, 13:21

    M-a sunat primavara asta si pe mine o fata cu o voce foarte placuta, de la Mercury Research, a vrut sa aleg dintre 3 piese…nu m-am prins, prima idee ce mi-a trecut prin cap, e ca va fi vorba de masurarile de audinete a radiourilor, dar, inainte trebuia sa afle cateva date despre mine…m-am entuziasmat, ca, in sfarsit contribui si eu cu parerea mea (subiectiva, evident), dar am dat-o-n bara…la intrebarea “lucreaza cineva din familie, sau chiar eu in mass-media, publicitate, ceva?”…eu raspund ca prostul, plin de mandrie “da! eu!”…:))) din acel moment vocea blanada s-a transformat intr-una bosumflata c-a pierdut vremea cu mine, si-a luat la revedere, si a inchis apelul.

Post a comment