14 Jun

Remixurile neoficiale

  • Publicat la 0:13
  • 1,663 cititori deja
  • 28 comentarii
  • Sunt cativa oameni in tara asta care fac niste remixuri neoficiale pentru unele piese care in variantele originale nu pot fi mixate, deci au sanse foarte mici sa fie bagate de catre dji in cluburi sau chiar in emisiunile cu mixuri de la radio.

    Problema e ca ei sunt descurajati sa faca aceste remixuri de catre casele de discuri care le sterg canalele de youtube si linkurile de download de pe net. Se pare ca nici unii artisti si nici casele de discuri nu inteleg cat bine gratuit le fac lor acesti oameni!

    Hai sa explic mai in detaliu. Majoritatea djiilor de club mixeaza piese intre 126 si 130 bpm. Noul trend acum este sa faci piese la 86-105 bpm (Connect-R, Smiley, Sore, Alex Velea, Alexandra Stan, Mamasita, Guess Who, Grasu XXL, Maximilian, CRBL etc). Un procent foarte mic dintre djii romani mixeaza si/sau pot mixa piese la bpm jos si probabil ar face o “exceptie” de la mix-ul normal doar pentru o piesa care este mega hit, gen “Vara nu dorm” a lui Connect-R, iar dupa aceasta cadere din 128 bmp la 90bmp ar reveni inapoi la 128 bpm si nu s-ar mai intoarce acolo, pentru ca se “strica” mixul.

    Si totusi, in cluburi se aud o parte dintre piesele artistilor enumerati in paranteza de mai sus numai si numai datorita djiilor care fac remixuri NEOFICIALE! Am respect maxim pentru toti cei care fac aceste remixuri total gratuit si apoi le share-uiesc, la fel de gratuit, cu toti djii si in acelasi timp vreau sa le bat obrazul caselor de discuri si artistilor care nu inteleg cat de mult ii ajuta pe ei acesti oameni!

    Si ca un urmator pas, daca vor mai aparea multe piese la bpm jos, artistii/producatorii vor trebui sa inteleaga cat de necesar este sa faca versiuni extended la aceste piese, iar djii vor trebui sa se obisnuiasca sa mixeze piese in genul asta.

    • Dj VAN DEL RENNE

      foarte tare …sunt de aceeasi parereeeeeee

    • Theo R

      Si mie mi s-a sters un bootleg mix pentru “Vara nu dorm” de pe Youtube  

    • Tuyuq_vl
    • Alex

      cu parere de rau daca nu stie sa mixeze intre 80-100 bpm ce cauta in pupitru? 

    • vlad

      Foarte adevarat OLIX !!!!

    • http://www.facebook.com/deejaycyclon Catalin Munteanu

      interesant subiectul atins de tine … daaar (intotdeauna exista un dar), un dj in mod normal mixeaza melodii cu bpm cuprins intre 75 si 150, fara probleme … dj-ul roman (cel care apare dupa fiecare ploaie si fiecare download ilegal de traktor) mixeaza ce e intre 125-130bpm si neaparat sa fie extended. Din nou, legat de aceste remixuri neoficiale trebuie mentionat ca foarte multe dintre ele sunt prost facute, nu respecta nicio “regula” … nu respecta in primul rand gama melodiei (key-ul) ceea ce da peste cap tot ritmul, si sunt sigur ca ai dat si tu peste extendeduri care se mixeaza in 52-56 de beaturi … desi un extended lucrat corect se mixeaza intr-un numar de beaturi multiplu de 32. Iar legat de mixatul pieselor cu bpm mai mic, eu personal recomand utilizarea pieselor de trecere (sunt foarte multe bootleguri care incep din 128, si te duc in 100 … 90 bpm), iar de acolo recomand sa continui in ritmul acesta (inca 3 -- 4 piese) dupa care la iesire sa folosesti din nou o piesa de trecere (Will I Am & J Lopes -- THE, e o piesa care creste de la 107 la 125 … se poate folosi foarte usor, si ar mai fi unele remixuri la piese hip-hop, pe care le mixezi dupa partea de intro)

    • http://www.olix.ro OLiX

      sunt de acord cu tine Cataline, unele suna tare prost si sunt facute de amatori, dar altele sunt facute de profesionisti si suna foarte bine. Da, clar, am dat peste extended-uri prost facute samd, dar ideea articolului e alta! Unii trebuie sa inteleaga cat de importante sunt remixurile astea neoficiale!

    • Jonnessey

      ce sa mai zic ca trebuie sa le mixam si in emisiuni. oare de ce nu fac extended-uri si la piesele astea, mai ales ca dureaza 20 minute…

    • Jonnessey

      Extended-urile de peste 120 BPM se fac astfel:
       
      INTRO + PIESA (de preferinta versiunea radio) + OUTRO
       
      INTRO = 32 de masuri. si se imparte in 2 parti de 16 masuri
       Primele 16 fara armonii (fara linii melodice cantate) adica doar ritmurile (loop de pachet intreg de tobe folosite pe piesa). primele 8 masuri fara un element din loop, iar urmatoarele 8 cu loop-ul complet.
       Restu de 16 cu armonii, linii melodice ce introduc treptat piesa. nu se prevesteste timpul 1 din Intro. chiar daca suna sec, in mix nu se va auzi. ;)
       
      OUTRO = 32 masuri si se imparte tot in 2 parti dar oarecum in oglinda INTRO-ului
       16 masuri cu linii melodice (armonii), iar ultimele 16 doar ritmuri
       
      schimbarile in cazul partilor cu ritmuri goale se face din 8 in 8 masuri sau din 4 in 4, iar in cazul partilor “cantate” din 8 in 8, la linii repetitive se pot face si din 4 in 4. la INTRO practic se imbogateste orchestratia, iar la OUTRO se reduc treptat instrumentele si elementele ce compun piesa
       
      astfel atunci cand suprapui 2 piese intr-un mix se suprapun 32 masuri (OUTRO-ul piesei 1 cu INTRO-ul piesei 2, iar la mijloc se intalnesc gamele, fara sa se suprapuna. asa nu se da in disonanta. schimbarea de game se produce la masura 17.
       
      la piesele sub 120 bpm INTRO-ul si OUTRO-ul se injumatateste.

    • Cristian Stoicescu

      The master has spoken! :)

      Tare mi-ar placea ca toti care fac extended-uri sa-ti urmeze sfatul…

      Ei bine, acum stie toata lumea de ce jonnessey mixeaza perfect. Eheh, dar cata munca e in spate!

    • http://www.facebook.com/deejaycyclon Catalin Munteanu

      da, sunt importante remixurile in general … mai ales ca la noi inca se mai merge pe sistemul “ia sa tin extendedul doar pentru mine vreo doua luni, iar dupa ce se satura lumea de melodie, ii dau drumul si pe “. In fine, eu ce vroiam sa scot in evidenta, e ca dj-ii in general ar trebui sa fie in stare sa mixeze piesele indiferent de bpm si de gen (aici nu ma refer in a mixa 105bpm cu 128, ci 105 cu 105, 96 cu 96) si mai ales faptul ca in unele tari se practica mixul rapid … se lasa o strofa si de doua ori refrenul, dupa care se intra cu urmatoarea melodie. Dj-ii respectivi mixeaza in mod normal radio edituri, si nu variante extended… iar tipul asta de mix chiar are succes si lumea nu prea are timp sa se plictiseasca de o piesa … genul asta de mix am vazut ca se incerca in Disco Ring, iar la radio l-am auzit la Dj Yannis … iar pentru cei ce nu au auzit un astfel de mix, am pus si un cut :) http://www66.zippyshare.com/v/82872704/file.html

    • http://www.olix.ro OLiX

       total de acord, dar e destul de greu sa mixezi piesele asa repede. risti ca mixul sa fie o varza totala. unii dj isi fac propriile short-edituri pentru unele piese, ca mixul sa sune totusi ok.

    • AlexC

       Mare dreptate

    • Jonnessey

      sa mai zic ca am 4000 de extended-uri “in lucru” la piese vechi ? :D

    • http://www.facebook.com/nicu.ndc Nicu Cristea

      da, ai foarte mare dreptate, sunt dj si stiu cum sta treaba. ai atins exact punctul sensibil.
       

    • Deejaygrinio

      perfecta dreptate ii dau lui 
      Catalin Munteanu  si lui Jonnessey :D 

    • http://www.facebook.com/adrianfunkmusic Frandeș Adrian

      Amin! :) In sfarsit cineva care s-a gandit si la asta…

    • InnuZenn Prods.

      Foarte adevarat ..

    • Freddy NrG

      De acord şi nu prea Olix. De acord cu partea în care sunt “blocaţi” de casele de discuri însă a doua abordare total nu. Un Dj bun, poate să facă o rupere de ritm, are piese cu care poate coborâ ritmul în două piese, ba chiar să ţină ceva mai mult BPM-ul jos, nu să urce şi să coboare. Încearcă să faci un mix doar cu piesele de genul care urcă şi coboară .. ce-ţi iese ?! Remixurile de genul ăsta sunt ca şi cum ţi-as da să mănânci mâncarea preferată cu cea mai mică linguriţă (ţinând cont că trendul pieselor din ultima vreme este unul sub 110 BPM).
      Problema este alta .. Să ne amintim la ce BPM erau hit-urile din 1990 -- 2005 .. Tendinţa clienţilor (publicului) este acel gen de muzică sau în general un program diversificat. Ce se întâmplă acum în cluburile / discotecile din RO, e ceva anormal şi pe alocuri împotriva voinţei publicului. Lumea vrea muzică dansabilă, uşor memorabilă, să plece acasă cu un refren în minte pe care să-l fredoneze fluierând sau pur si simplu .. ca drept dovadă piesele de altădată au ajuns să fie remixate, temele din hit-urile radio să le regăseşti în “piesele de club” = o timidă tentativă a dj-ilor de a impune ceva nou pe piaţă (vorbesc de majoritate, nu de cluburi exclusiviste).Şi încă ceva .. cum explici faptul că foarte, foarte puţine piese “clubbing” au ajuns hit-uri internaţionale ?!

    • Gabi

      Sunt de acord cu tine Cătălin .  Piesele care nu au key-ul corect şi multiplu de 32 beat-uri nu au ce căuta în club.

    • Gabi

      OLiX doar acel “procent foarte mic dintre djii romani” sunt de fapt DJ adevarati :)

    • http://www.facebook.com/roman.m.cristian Roman Marius Cristian

      Salut Olix…ai perfecta dreptate cu ce ai spus.Te astept insa pe pagina de mixcloud sa asculti un mix,sau doua…sau toate daca ai nevoie de mai multe detalii sunt disponibil : 
      http://www.mixcloud.com/TtG/

    • http://www.facebook.com/costin.dumitru.5 Dumitru Costin

      mare dreptate ai.iti urez multa bafta in tot ceea ce faci,cu respect MiLi

    • raluca

      Unii dj nu inteleg ca un mix e mai mult decat un bunti bunti

    • http://www.maneleradio.net/ Carmina

      ai dreptate olix !!! perfecta drepate!

    • Dan Teodorescu

      Pentru “dj-ii” digitali care se consol-eaza ca ale lor softuri cu ale lor console stiu sa faca full-sync nu e nici o problema sa ‘mixeze’ la un bpm scazut. Ce s-ar face acesti “dj” daca s-ar trezi in fata unui turntable sau al unui player fara beatcounter, beatsync, etc….? N-ar mai exista!…si uite de asta sunt 100 de dj la o petrecere de 150 de persoane, pentru ca isi descarca baiatu’ un pachet de muzica (deja selectat) de pe net, isi mai descarca si un traktor crack-uit, se uita prin playlist la dj-ii consacrati si HOP “m-a facut mama artist” :) Nu o spun cu rautate, insa NU vor avea niciodata satisfactia unui dj care munceste, gandeste si traieste fiecare parte din acel set. Cu respect! 
      Semnat: un baiat pentru care pixul era si un fastforward sau rewind cu o caseta audio in preajma.

    • Iuly

      super OLIX

    • nexya

       Pam Pam !!! Imi place :)